21.02 - 2020
Det er i Kina fremtiden for retail lages
Hvordan kan norsk retail kan utnytte det økonomiske og teknologiske skifte vi alle opplever i hverdagen vår?
Les mer21.02 - 2020
Hvordan kan norsk retail kan utnytte det økonomiske og teknologiske skifte vi alle opplever i hverdagen vår?
Les mer12.12 - 2019
«The loser now will be later to win», sang Bob Dylan omtrent samtidig som Mao Zedong proklamerte at «Kina kommer til å ta et gigantisk skritt fremover». Drøyt 50 år senere vet vi at de begge fikk rett. Velkommen til New Retail.
Les mer6.12 - 2019
Norsk retail har vært bortskjemte med å kunne styre når og hvordan kundene deres skal kjøpe varene de ønsker å selge, men den tiden er for lengst over.
Les mer20.11 - 2019
Kundene er digitale og teknologien er tilgjengelig. Hva venter vi på, kjære retailere?
Les mer7.11 - 2019
Skremselspropaganda som «retail apocalypse» eller «butikkdøden» har sirkulert en stund, og alle peker på den samme årsaken til problemet: veksten i netthandel. Tallene forteller imidlertid en annen historie.
Les mer10.10 - 2019
Det store temaet for årets handelskonferanse var BOPIS + BORIS = Sant, noe som kan oversettes til «kjøp på nett, hent i butikk» og «kjøp på nett, returner i butikk».
Les mer27.09 - 2019
Hvordan jobber de beste med å forene varereisen og kundereisen? Den 10. september arrangerte vi frokostmøte, der blant annet Malorama og Elkjøp delte raust av egen innsikt. Her er hovedlinjene.
Les mer18.09 - 2019
Som statistiker er det ikke ofte jeg regner meg som en del av alternativbevegelsen, men med boka Black Swan satte Nicholas Taleb et pressluftbor mot den akademiske stoltheten min. Jeg skjønner godt hvorfor Jeff Bezos er fan.
Les mer16.08 - 2019
Fysisk og digital. Det er ikke bare bare å forene to verdener, men du har egentlig ikke noe valg.
Les merInitial text
DRIW AS
Postboks 5184, 6021 Ålesund
Østre Gangstøvika 8, 6009 Ålesund
post@driw.no
+47 70 15 76 76